حلقه عشق

حلقه عشق
کلمات کلیدی

ویژه زوجین – طبق آیات و روایات

آموزش کامل شب زفاف

پاسخ جالب امام(ره) به سوالی درباره تعدد زوجات

اخلاق؛ گمشده خانواده مدرن

چگونه آبروداری کنیم؟

احساسات همسرتان را بفهمید

شوهرم را عوض کردم

زندگی ام عوض نشد

چرا امام با خانواده به کربلا رفت؟

عطر حسین (علیه السلام) در متن زندگی

سفارشات امام حسین علیه السلام برای زندگی زناشویی

چگونه کودکانمان را با پیام غدیر آشنا کنیم؟

عیدغدیر مبارک

قربانی کردن ؛ عبور از تردید

سالروزشهادت امام باقرعلیه السلام

مادران شیرده گوشت گوساله نخورند

در این عروسی فاقد هرگونه زینتی باشید+عکس

دل تان گنجشکی نباشد

ناگفته‌های زندگی شهیدباهنروشهید رجایی از زبان همسر

خرافه‌هایی که مانع فرزندآوری خانواده‌های ایرانی شده است

ایران شدیدترین روند کاهش نرخ باروری در جهان را دارد

زوج‌های جوان به‌جای وام ۳ میلیونی تسهیلات ۱۰ میلیونی دریافت کنند

«میم» تضمین کننده یک ازدواج موفق

میزان فطریه و کفاره چقدر است+پاسخ مراجع تقلید

شمه ای از اخلاق معاشرت

عید فطر و نقش آن در تحولات فردی و اجتماعی

زن ندهید

به جوان بی ‎نماز

ملاک هایی برای ازدواج دختران

چرا پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم با خدیجهسلام الله علیها ازدواج کرد؟

آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۸، ۱۲:۴۸ - پوریا قلعه
    ممنون
بنام خالق عشق
محبت

نهاد خانواده به دلیل نقش‌آفرینی در راستای شکل‌گیری جامعه‌ای آرمانی و ارزشی همواره مورد توجه بزرگ‌ترین دشمنان بشریت یعنی شیاطین قرار دارد تا جایی که خداوند دشمنی و اخلاف‌افکنی شیطان را بارها در قرآن تذکر داده است.

موضوع خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی از جمله مواردی است که در تمام ادیان و مذاهب مورد توجه قرار گرفته است که عدم توجه به این محیط مقدس عواقب نامناسبی برای اعضای آن و بعد جامعه به دنبال دارد. زیرا خانواده زیربنای جامعه را تشکیل می‌دهد و هرگونه تغییر و تحولی در آن، جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین نیاز است مورد آسیب‌شناسی جدی محققان قرار بگیرد و ریشه‌های این آسیبها بر اساس منابع قرآن و عترت واکاوی شود که ایام عید از جهت اینکه بیشترین تعاملات با خانواده حاصل می‌شود، بهترین فرصت برای پرداختن به این موضوع است و به این مناسبت هر روز در ایام تعطیلات نوروزی برخی آیات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

از جمله مهم‌ترین ابزارهایی که دستاویز شیطان برای ایجاد اختلافات خانوادگی است، منفی جلوه دادن چهره مثبت فرد مقابل است. البته این ترفند در سایر مراودات مردمی نمود دارد، اما این موضوع در محیط خانواده رواج بیشتری دارد تا جایی که فرد تعجب می‌کند که چرا با دیگران به اندازه خانواده خود مهربان نیست.

بنابراین خانواده به دلیل حساسیت بالایش در راستای شکل‌گیری جامعه‌ای آرمانی و ارزشی همواره مورد توجه بزرگ‌ترین دشمنان بشریت یعنی شیاطین قرار دارد تا جایی که خداوند دشمنی و اخلاف‌افکنی شیطان را بارها در قرآن تذکر داده است؛ به عنوان نمونه در آیه53 سوره اسراء می‌فرماید: «وَ قُلْ لِعِبَادِی یَقُولُوا الَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّیْطَانَ یَنْزَغُ بَیْنَهُمْ إِنَّ الشَّیْطَانَ کَانَ لِلْإِنْسَانِ عَدُوًّا مُبِینًا؛ و به بندگانم بگو آنچه را که بهتر است بگویند که شیطان میانشان را به هم مى‌زند زیرا شیطان همواره براى انسان دشمنى آشکار است.» بر اساس این آیه می‌توان نتیجه گرفت کلام و رفتار خوب، زمینه‌ساز محبت و کلام و رفتار منفی، زمینه‌ساز جدایی و فساد در روابط اجتماعی و خانوادگی است و خداوند عامل برهمزدگی این روابط را شیطان (به عنوان دشمن آشکار) معرفی می‌کند.

نتیجه اینکه برای اصلاح روابط خانوادگی باید همواره با کلام مثبت با اهل خانواده صحبت کرد که این موضوع در گروی پررنگ کردن نکات مثبت و گذشت از مسائل و رفتارهای منفی اهل منزل و نیز تواضع و افتادگی در مقابل آنهاست که در این صورت می‌توان از دشمنی شیطان در امان بود.

انتهای‌پیام/خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا

۹۶/۰۱/۰۱
حلقه وصل/ مجتبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی