حلقه عشق

حلقه عشق
کلمات کلیدی

ویژه زوجین – طبق آیات و روایات

آموزش کامل شب زفاف

پاسخ جالب امام(ره) به سوالی درباره تعدد زوجات

اخلاق؛ گمشده خانواده مدرن

چگونه آبروداری کنیم؟

احساسات همسرتان را بفهمید

شوهرم را عوض کردم

زندگی ام عوض نشد

چرا امام با خانواده به کربلا رفت؟

عطر حسین (علیه السلام) در متن زندگی

سفارشات امام حسین علیه السلام برای زندگی زناشویی

چگونه کودکانمان را با پیام غدیر آشنا کنیم؟

عیدغدیر مبارک

قربانی کردن ؛ عبور از تردید

سالروزشهادت امام باقرعلیه السلام

مادران شیرده گوشت گوساله نخورند

در این عروسی فاقد هرگونه زینتی باشید+عکس

دل تان گنجشکی نباشد

ناگفته‌های زندگی شهیدباهنروشهید رجایی از زبان همسر

خرافه‌هایی که مانع فرزندآوری خانواده‌های ایرانی شده است

ایران شدیدترین روند کاهش نرخ باروری در جهان را دارد

زوج‌های جوان به‌جای وام ۳ میلیونی تسهیلات ۱۰ میلیونی دریافت کنند

«میم» تضمین کننده یک ازدواج موفق

میزان فطریه و کفاره چقدر است+پاسخ مراجع تقلید

شمه ای از اخلاق معاشرت

عید فطر و نقش آن در تحولات فردی و اجتماعی

زن ندهید

به جوان بی ‎نماز

ملاک هایی برای ازدواج دختران

چرا پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم با خدیجهسلام الله علیها ازدواج کرد؟

آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۸، ۱۲:۴۸ - پوریا قلعه
    ممنون

رموز یک ازدواج خوب وموفق

يكشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۰۶ ق.ظ

بنام خالق عشق

رموز یک ازدواج خوب و موفق

رموز یک ازدواج خوب و موفق

خانواده اساسی‏ ترین و اصلی‏ ترین نهادی است که امیال غریزی افراد را به گونه ‏ای مشروع و مقبول برآورده می‏سازد. خانواده را می‏توان گروهی از افراد دانست که در اثر ارتباطات خویشاوندی به صورت مستقیم با همدیگر پیوند می‏یابند و اعضای آن در تعامل با هم نقش‏ها و وظایف مختلفی می‏یابند. به لحاظ همین تعاملات و گرایشات مختلف و متنوع میان اعضای خانواده‏ ها و بخصوص زن و شوهر، می‏توان پیش ‏بینی نمود که تمام ازدواج‏ ها لحظات تلخ و شیرین فراوان دارند.

یک ازدواج خوب و موفق، لاجرم باید شامل منابع غنی از موج‏های مثبت و شادی ‏آفرین باشد و به طور کلی وزن نکات مثبت زندگی از نکات منفی آن بیشتر باشد. به همین لحاظ در یک ازدواج موفق و یک زندگی پایدار، زوجین معمولاً زیاد از جملات
مثبت سود می‏جویند. حال آنکه استفاده از جملاتی همچون: به ما اصلاً خوش نمی‏گذرد، دلالت بر چربش موج‏های منفی در زندگی خانوادگی می‏باشد.
عقب‏ نشینی از مشاجرات بی‏حاصل و اعصاب خردکن از دیگر رموز خوشبختی در زندگی مشترک می‏باشد. در زندگی زناشویی گاهی باید کوتاه آمد تا برنده شد. زوج‏های خوشبخت می‏دانند یک مشاجره را چگونه خاتمه دهند و چگونه یک مسئله غامض و پیچیده را ترمیم بخشند پیش از آنکه مشاجره به طرز غیر قابل مهاری از کنترل آنان خارج شود. در این رابطه می‏توان خاطرنشان ساخت که بیشتر تنش‏ها و مشاجرات زمانی آغاز می‏شوند که یکی از طرفین با لحنی منتقدانه و تند از دیگری ایراد می‏گیرد. البته باید حرف خود را زد اما به صورتی که شنیدن و پذیرش آن برای شنونده قابل درک و راحت باشد.
برای خوشبخت شدن و پای‏گذاردن در مسیری سالم هر انسانی ناگزیر است در روش‏هایش تردید کند. برای موفق شدن و موفق بودن در زندگی باید مدام آموخت و روش‏های بهتر را جایگزین ساخت. هیچ زوجی در ابتدای زندگی و به گاه تصمیم در پیوند با فرد دیگر، به مخیله‏شان خطور نمی‏کند که زندگی‏شان به طلاق منجر بشود و
یا حتی در زمانی هم که زمینه‏های اختلاف و ناسازگاری به وفور در زندگی‏شان رخ می‏دهد طلاق را محال می‏پندارند اما جالب است که بدانیم معمولاً فرآیند طلاق در اکثر مواقع مسیری واحد را طی می‏نماید:
1
ـ اختلافات جزئی و پیش و پا افتاده؛
2
ـ تکرار آن اختلافات و جدی‏شدن‏شان؛
3
ـ بی‏میلی یکی از زوج‏ها نسبت به دیگری؛
4
ـ قهرهای طولانی‏مدت و تکرار این گونه قهر و آشتی‏کردن‏ها؛
5
ـ خستگی روحی و عاطفی زوجین از قهرها، درگیری‏ها و تنش‏های بی‏وقفه و مدام در محیط خانه؛
6
ـ طلاق عاطفی؛
7
ـ طلاق قانونی.
منظور از طلاق عاطفی یا طلاق خاموش که علامت خطر بزرگی در زندگی مشترک می‏باشد، آن است که زن و مرد، تنها در زیر
یک سقف و با هم به صورت صوری زندگی می‏کنند. حال آنکه سایر ارتباطات اجتماعی و اخلاقی و زناشویی میان آنان یا قطع یا بدون میل و رضایت و رغبت صورت می‏گیرد.
با توجه به مطالب ذکرشده باید به خاطر سپرد که ارتباط موضوعی دوسویه و جاده‏ای دوطرفه می‏باشد. نمی‏توان و نباید انتظار داشت که یکی از زوجین تحقیر و تهدید کند و در عوض، انتظار لطف و محبت داشته باشد. اگر بر خانه و در خانه‏ای روح زندگی و جوهر معنی‏دار زندگی حاکم نباشد، آن زندگی، شکل زندگی دارد و خودِ زندگی نیست. بنابراین بر هر زنی و هر مردی لازم است که با خود بیندیشند رمز آرامش و ثبات و خوشبختی چیست؟ این رمز کلمه‏ای 5 حرفی است: «تفاهم
تفاهم همان واژه آشنا و دوست‏داشتنی است که بارها و بارها در زندگی خود شنیده‏ایم
و یا به کار گرفته‏ایم. از بسیاری از زوج‏های خوشبخت اگر پرسیده شود رمز موفقیت و آرامش در زندگی‏شان چیست، بی‏شک به عنوان کلمه‏ای جادویی این کلمه را بر زبان جاری خواهند ساخت: «تفاهم» و «تفاهم». زن و مرد با هم تفاوت‏هایی دارند و مطلع‏بودن از کم و کیف این تفاوت‏ها راهگشای تفاهم آنهاست. زوجین گاهی اوقات از دست شریک زندگی خود عصبانی و یا کلافه می‏شوند. چرا که انتظار دارند همسرشان عینا همانند خودشان باشد.
یکی از بزرگ‏ترین تفاوت‏های میان زنان و مردان در این است که هر کدام از آنها به گونه‏ای مشخص با فشارهای روحی خود کنار می‏آیند. به عنوان مثال: مردها به شدت در خود فرو رفته و گوشه‏گیر می‏شوند در حالی که زنان با هیجانی فزاینده در مشکل‏شان غرق می‏شوند. در این مواقع نیاز یک مرد برای تسکین یافتن با حالت یک زن کاملاً متفاوت است. زمانی که مردی نگرانی دارد معمولاً
ضروری‏ترین و مشکل‏ترین راه را انتخاب می‏کند و آنقدر روی حل آن متمرکز می‏شود که همه چیز را فراموش می‏کند و در یک چنین مواقعی در روابط خود با دیگران فراموشکار، بی‏واکنش و حواس‏پرت می‏شود و قادر نیست احساس و توجهی را که حق همسرش است به او تقدیم نماید و همین امر می‏تواند منشأ بگومگوها و جر و بحث شود. برعکس، زنی که تحت تأثیر فشارهای عصبی است فورا در پی یافتن حل مشکلی نیست. او در جستجوی آرامش است و این آرامش زمانی فرا می‏رسد که او را درک کند.
یک زن با حرف زدن، احساساتش را جستجو می‏کند تا که فهمش نسبت به مشکلش بیشتر شود اما اگر احساس کند که درک نمی‏شود بر نگرانی‏اش افزوده شده و حتی ممکن است نسبت به سایر مسائل نیز آشفته بشود.
به بیان دیگر، همان طور که یک مرد با حل جزئیات مبهم مشکلش به کمال می‏رسد یک زن نیز با جزئیات بسیار راجع به مشکلاتش صحبت می‏کند تا به تعالی برسد. بنابراین میزان درک و شناخت مردان از زنان بستگی به میزان مقاومت آنان در برابر حرف‏زدن زنان راجع به مشکلات‏شان دارد. همچنین زنان باید بدانند زمانی که مردان در
خود فرو می‏روند، به این علت نیست که همسرشان را دوست ندارند. در یک چنین مواقعی آنان باید بیشتر پذیرای همسرشان باشند.
در یک کلام، شناخت خصوصیات و ویژگی‏های زنان و مردان می‏تواند گستره تفاهم را در زندگی مشترک بیشتر و وسیع‏تر نماید. زمانی که زن و مرد قادر باشند به یکدیگر احترام بگذارند و تفاوت‏هایشان را بپذیرند، خوشبختی نیز با تمام زیبایی و شکوهش فرصتی برای شکوفایی پیدا خواهد کرد.

 http://noorportal.net

۹۲/۰۱/۱۸
حلقه وصل/ مجتبی

نظرات  (۱)

سلام مطالب عالی ولی تایپ صفحه بسیار بد
پاسخ:
سلام وسپاس
ای کاش اشکالات را بیان میفرمودید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی