حلقه عشق

حلقه عشق
کلمات کلیدی

ویژه زوجین – طبق آیات و روایات

آموزش کامل شب زفاف

پاسخ جالب امام(ره) به سوالی درباره تعدد زوجات

اخلاق؛ گمشده خانواده مدرن

چگونه آبروداری کنیم؟

احساسات همسرتان را بفهمید

شوهرم را عوض کردم

زندگی ام عوض نشد

چرا امام با خانواده به کربلا رفت؟

عطر حسین (علیه السلام) در متن زندگی

سفارشات امام حسین علیه السلام برای زندگی زناشویی

چگونه کودکانمان را با پیام غدیر آشنا کنیم؟

عیدغدیر مبارک

قربانی کردن ؛ عبور از تردید

سالروزشهادت امام باقرعلیه السلام

مادران شیرده گوشت گوساله نخورند

در این عروسی فاقد هرگونه زینتی باشید+عکس

دل تان گنجشکی نباشد

ناگفته‌های زندگی شهیدباهنروشهید رجایی از زبان همسر

خرافه‌هایی که مانع فرزندآوری خانواده‌های ایرانی شده است

ایران شدیدترین روند کاهش نرخ باروری در جهان را دارد

زوج‌های جوان به‌جای وام ۳ میلیونی تسهیلات ۱۰ میلیونی دریافت کنند

«میم» تضمین کننده یک ازدواج موفق

میزان فطریه و کفاره چقدر است+پاسخ مراجع تقلید

شمه ای از اخلاق معاشرت

عید فطر و نقش آن در تحولات فردی و اجتماعی

زن ندهید

به جوان بی ‎نماز

ملاک هایی برای ازدواج دختران

چرا پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم با خدیجهسلام الله علیها ازدواج کرد؟

آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۸، ۱۲:۴۸ - پوریا قلعه
    ممنون

سرانجام دوستی های خیابانی

چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۴۲ ق.ظ

بنام خالق عشق

سرانجام دوستی های خیابانی


شمار قربانیان آزار و اذیت جنسی از مواردی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. یکشنبه هفدهم تیرماه دو دختر به کلانتری 13 رودهن مراجعه و اظهار کردند سه تن به نامهای «ع»،«ف» و «ح» که پیش از این با آنها دوست بوده ایم در راه باشگاه سه راه رودهن مارا سوار خودرو پراید کرده و پایین تر از کارخانه گدوک با تهدید قمه داخل باغی برده و مورد آزار و اذیت قرار دادند و از آن صحنه فیلمبرداری نیز کردند. این دو شاکی در ادامه شرح حادثه عنوان کردند : متعرضان با تهدید به این که اگر با آنها رفاقت نداشته باشیم و به خواسته های شیطانی شان تن در ندهیم فیلم را در اختیار خانواده هایمان قرار می دهند رهایمان کردند. با شکایت این دختران پس از هماهنگی های قضایی یکی از متهمان به نام «ع» دستگیر و به کلانتری منتقل شد. اشارۀ رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی به آمار تکان دهنده سال 85 نشان می دهد که 40 درصد پرونده های تجاوزات جنسی علیه دختران و زنان طی این مدت در پی دوستی هایی به بهانه شناخت قبل از ازدواج شکل گرفته است. بر اساس اظهارات این مقام انتظامی 40 درصد قربانیان تجاوز به عنف با نوع پوشش ورفتار خود امکان و فرصت برقراری رابطه پنهانی را برای متجاوز فراهم کرده اند و درنهایت نیات شیطانی مجرم نیز با کشاندن قربانی به جایی دور از چشم خانواده و مکانهای متروک به بروز فاجعه منجر شده است. اما بخش تاریک و تاسف بار ماجرا از نگاه رییس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا درباره پرونده های خیابانی آن است که معمولا مجرمان ردپایی از خود به جا نمی گذارند و تمامی مشخصاتی که از سوی مجرمان برای جلب نظر دختران در رابطه عنوان شده ساختگی است به طوری که بامراجعه قربانی به پلیس کارآگاهان با مشخصات هویتی صوری و آدرسهایی که وجود خارجی ندارند رو به رو می شوند و به این ترتیب روند دستگیری به تاخیر می افتد. این دسته از شکارچیان اطمینان دارند که ترس از آبروریزی طعمه هایشان را کمتر به سوی پلیس می کشاند و به این ترتیب به راحتی اقدامات پلیدشان را با انتخاب طعمه های جدید ادامه می دهند در حالی که اگر پلیس از موضوع آگاه شود احتمال قوی وجود دارد که نخستین قربانی آخرین قربانی باشد.

ازدواج کلید خوشبختی :

استدلال جوانان این روزها پیرامون شناخت پیش از ازدواج است : می خواهیم خودمان با چشمان باز دست به انتخاب بزنیم ، شریک زندگی مان را در روابط اجتماعی و شخصی بشناسیم و... ازدواج های سنتی روابط و اختلاف های پدر و مادرها پوچی و افسردگی دیده شده در تجارب ازدواج دیگران به دلیل عدم شناخت صحیح ترس از شکست وهزار استدلال دیگر در کنار حس مقایسه با دختران هم سن وسال رسیدن به احساس خواسته شدن ، کسب تجربه و... آنها را به دوستی با پسری وامیدارد که اظهار علاقه کرده است. اما این جا اشکالی وجود دارد و آن اینکه بر اساس آمارها فقط 4درصد دوستی های میان دختران و پسران به ازدواج منتهی می شود که البته در بیشتر موارد این ازدواجها هم به طلاق می انجامد. جامعه شناسان معتقدند : مهم ترین بنیان فکری هر فرد از خانواده ریشه می گیرد و این درحالی است که اصل بنیان فکری هنوز هم به نسل دختران جوان می گوید : ازدواج کلید خوشبختی و رسیدن به آرزوها است . در این میان برای عده ای ازدواج رهایی از امر و نهی های دست و پاگیر خانوده را تداعی می کند و درنهایت تحقق ازدواج یعنی پایان دادن به مهم ترین دغدغه ای که به علت بیدار شدن غرایز و پاسخ به نیازهای عاطفی و احساسی شکل گرفته است.

والدینی که فقط مجری مراسم ازدواج هستند :

رییس مجتمع قضایی خانواده با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور می گوید : براساس آمارهای سال 85 از هر 4 مورد ازدواج یکی در حالی به طلاق ختم شده که زوجین نداشتن تفاهم را علت طلاق عنوان کرده اند. ازدواج هایی که سزچشمه بسیاری از آنهاطی چند سال اخیر از دوستی وبرقراری رابطه ای میان پسر و دختر سرچشمه گرفته است و به اصطلاح دوطرف با طرح علاقه و تفاهم بین خود تصمیم به ازدواج گرفته اند و در این میان گویا برای والدین نقشی جز برگزار کننده مراسم تعریف نشده است . آشنایی های دختران و پسران جوان از چت های اینترنتی ، مهمانی های خصوصی ، پارک ، خیابان ،مزاحمت های تلفنی و... شروع شده و باگذشت ماه ها از این روابط پدر و مادر با نادیده گرفتن و یا بی توجهی به موضوع ، در نهایت مقابل عمل انجام شده ای قرار می گیرند که در بهترین حالت آن دختر به ازدواج با پسری فاقد شرایط لازم اصرار دارد و یا در دامی می افتد که آبرویش در معرض خطر قرار می گیرد. براساس گزارش ها اکنون تمامی مراکز پلیس آگاهی کشور به تیم مشاوره ومددکاری مجهز هستند و در صورت وقوع حادثه ای ناگوار افراد میتوانند با اطمینان به این که پلیس امین ومحرم اسرار خصوصی زندگی شان است موضوع را با افسران زن حاضر در آگاهی درمیان بگذارند.

راه حل های پیش رو رابشناسید :

پیشنهاد یک دکتر روانشناس برای پیشگیری از بروز چنین آسیبهایی آگاهی دادن خانواده به فرزندان است .پدر و مادر باید از نیازهای عاطفی و روحی فرزندان آگاه باشند و شیوه های صحیح پاسخگویی به نیاز ها را بشناسانند.آموزش اصولی ، پرهیز از سخت گیری وتنبیه و نیز رعایت تعادل ودوری از بی بند و باری راه حل های پیش روی خانواده است. این هشدار جدی پلیس به زنان و دختران آسیب دیده است . خلاءعاطفی ،حاکم نبودن روایط محبت آمیز بر روابط زن وشوهر و دیگر اعضای خانواده ، تهدید ، ارعاب واعمال خشونت علیه زنان و دختران عزت نفس آنها را از میان می برد و فرد را تشنه کوچکترین نگاه محبت آمیز می کند. تفکر در ارزش های انسانی باید به جوانان اموخته شود تا عظمت خود را دریابند و در معامله ای زیانبار وجودشان را برای لذات لحظه ای فدا نکنند.

منبع : هفته نامه پرتو  86/6/21

 http://noorportal.net

۹۲/۰۱/۲۱
حلقه وصل/ مجتبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی