حلقه عشق

حلقه عشق
کلمات کلیدی

ویژه زوجین – طبق آیات و روایات

آموزش کامل شب زفاف

پاسخ جالب امام(ره) به سوالی درباره تعدد زوجات

اخلاق؛ گمشده خانواده مدرن

چگونه آبروداری کنیم؟

احساسات همسرتان را بفهمید

شوهرم را عوض کردم

زندگی ام عوض نشد

چرا امام با خانواده به کربلا رفت؟

عطر حسین (علیه السلام) در متن زندگی

سفارشات امام حسین علیه السلام برای زندگی زناشویی

چگونه کودکانمان را با پیام غدیر آشنا کنیم؟

عیدغدیر مبارک

قربانی کردن ؛ عبور از تردید

سالروزشهادت امام باقرعلیه السلام

مادران شیرده گوشت گوساله نخورند

در این عروسی فاقد هرگونه زینتی باشید+عکس

دل تان گنجشکی نباشد

ناگفته‌های زندگی شهیدباهنروشهید رجایی از زبان همسر

خرافه‌هایی که مانع فرزندآوری خانواده‌های ایرانی شده است

ایران شدیدترین روند کاهش نرخ باروری در جهان را دارد

زوج‌های جوان به‌جای وام ۳ میلیونی تسهیلات ۱۰ میلیونی دریافت کنند

«میم» تضمین کننده یک ازدواج موفق

میزان فطریه و کفاره چقدر است+پاسخ مراجع تقلید

شمه ای از اخلاق معاشرت

عید فطر و نقش آن در تحولات فردی و اجتماعی

زن ندهید

به جوان بی ‎نماز

ملاک هایی برای ازدواج دختران

چرا پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم با خدیجهسلام الله علیها ازدواج کرد؟

آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۸، ۱۲:۴۸ - پوریا قلعه
    ممنون

تفاوت‌های دختر و پسر در امر تربیت

شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۳:۳۴ ب.ظ
بنام خالق عشق
پدر می‌تواند با استفاده از ظرفیت خوب شنیدن، ارتباط عاطفی مناسب و احترام به دختر خود، اعتماد او را جلب کند تا دختر به جای آنکه به خارج از خانه پناه ببرد تنها پدر و مادر خود را محرم رازهای خود بداند.

محمدرضا شرفی مدرس دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران  در باب تفاوت تربیت دختر و پسر اظهار کرد: نحوه تربیت دختران و پسران با توجه به نقشی که در آینده برعهده می‌گیرند تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد و دختران با توجه به ایفای نقش مهم همسری و مادری و روحیات حساسی که دارند نیازمند توجه و محبت ویژه‌تری هستند.

وی افزود: تربیت فرزندان باید بر مبنای عدالت باشد و نباید در توجه به دختران دچار افراط شد زیرا همین افراط باعث می‌شود پسر خانواده مورد غفلت قرار گیرد و دچار اختلالاتی شود.

شرفی بیان داشت: با تعریف دقیق سن و جنس فرزند می‌توان هدیه و تشویق‌هایی را برای آنها تعریف کرد و نکته‌ای که در دین اسلام به آن سفارش شده این است که اگر فرزند دختری دارید او را در دریافت هدیه مقدم کنید و این نکته ظریف نشان‌دهنده اهمیت دادن اسلام به روح حساس دختران و ظرفیت‌های عاطفی آنهاست.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مادران یک الگو و مدلی برای تربیت دختران هستند، اظهار کرد: دختران معمولا برای الگوگیری در رفتارها و مهارت‌های زندگی به مادران خود نگاه می‌کنند اما نباید از بُعد ارتباط دختر و پدر غافل شد زیرا دختران در عین حال که بیشترین لحظات خود را با مادران سپری می‌کنند و صمیمیت بیشتری با آنها دارند اما پدران اولین قهرمان زندگی دختران هستند و برای یک دختر مظهر مدیریت و اقتدار پدر اوست.

وی ادامه داد: پدر می‌تواند با استفاده از ظرفیت خوب شنیدن، ارتباط عاطفی مناسب و احترام به دختر خود، اعتماد او را جلب کند تا دختر به جای آنکه به خارج از خانه پناه ببرد تنها پدر و مادر خود را مأمن حرف‌های دل و رازهای خود بداند.

شرفی با بیان اینکه نقش تربیتی پدر در تربیت دختر بسیار مهم است، اضافه کرد: زمانی که دختران وارد مرحله نوجوانی و جوانی می‌شوند نیاز به ایجاد بینش و دانش‌هایی برای جامعه‌پذیری دارند که در این زمینه پدران بهتر از مادران می‌توانند این بینش را در اختیار دختران قرار دهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به توانایی یک مادر برای جبران کاستی نقش پدر، خاطر نشان کرد: مادری که با فهم و درایت باشد و متوجه کوتاهی پدر در ایجاد یک رابطه درست با دختر شود، می‌تواند تا حدودی اثر روانی نداشتن یک رابطه خوب بین دختر و پدر را جبران کند.

وی تصریح کرد: پدر می‌تواند در مسئولیت‌پذیر کردن و آموزش مهارت زندگی به دختر خود در کنار مادر مؤثر باشد و آموزش برخی مفاهیم توسط پدران مؤثرتر است.

شرفی با بیان اینکه نداشتن رابطه عاطفی مناسب بین دختران و والدین آسیب‌زاست، گفت: دخترانی که با والدین خود ارتباط خوبی ندارند هم در مخاطرات اجتماعی آسیب‌پذیری بیشتری دارند و هم ممکن است گرفتار مشکلات روحی بیشتری شوند.  

انتهای پیام/خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس

۹۷/۰۴/۲۳
حلقه وصل/ مجتبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی